Maliarovi Františkovi Matouškovi sa podarilo to, čo sa dnes pošťastí už len máloktorému umelcovi: nájsť novú originálnu metódu, ako oznamovať niečo úplne obyčajné. Alebo tiež vytvoriť vlastný jedinečný spôsob, ktorý je nezopakovateľný a pre jeho rukopis charakteristický. Vytrháva jednotlivé nite z klasickej rifloviny a tým vytvára obraz. Vznikajú vlastne redukciou, nie pridávaním materiálu, ale jeho uberaním. Takto vytvorené plátna, na ktorých je schopný vykúzliť aj dokonale verné portréty, niekedy ešte ľahko dopĺňa akrylovou maľbou. Portréty, rodinné zátišie i krajiny by mohli byť tiež „len“ namaľované, napriek tomu by niesli čosi, autorovu stopu, jeho prístup, jeho spôsob videnia. František Matoušek maľuje krajiny často priamo v plenéri. To je jeho spôsob bytia vo vnútri obrazu. Na českej výtvarnej scéne, na ktorej od deväťdesiatych rokov dominujú postkonceptuálne tendencie, patrí dielo Františka Matouška do tej verejnosti prístupnejšej kategórie zobrazivej maľby. Forma, ani tá šťastne nájdená originálna a svojbytná, nie je ale v tvorbe tohto autora to najpodstatnejšie. Mohol by tvoriť akokoľvek, krúžil by okolo toho istého: preložiť súčasný nečitateľný svet do osobného jazyka, rozložiť ho na prvočiniteľa, na intímne a jednoduché prvky, tak zrozumiteľné a blízke ako je tvár dieťaťa alebo rieka.

František Matoušek – František Matoušek
František Matoušek, Kissáci, páraná riflovina, 50 X 40 cm (1997), Zdroj: Wikipedia

František Matoušek – Fotografie Jindřich Nosek, Zdroj: Wikipedia

Jindřich Nosek (NoJin) – Vlastní dílo, Zdroj: Wikipedia
Zdroj: http://www.prague-art.cz/katalog/autori/143-frantisek-matousek/